سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمیلی آمریکا به سفر سرنشیندار به ماه

ارسال شده توسط رضا در 92/1/24:: 10:26 صبح
99-5.jpeg

مدیر ناسا از برنامه بلند مدت فضایی برای سفر به مقاصد دوردست فضایی و عدم تکرار تجربه سفر سرنشین دار به ماه خبر داد.

  فرود فضاپیمای آپولو 11 و قدم نهادن «نیل آرمسترانگ» بر سطح ماه در جولای 1969 میلادی، آغاز برنامه سفر سرنشین دار آمریکا به ماه محسوب می شود که تا سال 1972 و با پنج مأموریت موفق دیگر ادامه پیدا کرد.

از جمله برنامه های فضایی آتی روسیه و چین، ارسال فضانورد به ماه اعلام شده است، اما ناسا از عدم تمایل به تکرار تجربه مأموریت سرنشین دار به ماه خبر می دهد.

 

به گفته «چارلز بولدن» مدیر ناسا، تمرکز این سازمان بر روی مأموریت سرنشین دار به مقاصد دورتر از جمله سفر به یک سیارک یا مریخ است.

 

برنامه سفر سرنشین دار به یک سیارک برای سال 2025 و ارسال فضانورد به سیاره سرخ برای اواسط دهه 2030 میلادی در نظر گرفته شده است.

 

اما با توجه به کاهش بودجه ناسا توسط کنگره، مقامات ناسا هشدار می دهند که ادامه این سیاست می تواند برنامه اکتشافات فضایی سرنشین دار این کشور را با چالش جدی مواجه سازد.

 

«بولدن» با ابراز نگرانی از کاهش بودجه خاطر نشان می کند: بارها تأکید کرده ایم که قصد تکرار تجربه سفر سرنشین دار به ماه را نداریم و هیچ برنامه ریزی در این خصوص صورت نگرفته است؛ ارسال فضانورد به یک سیارک یا مریخ از برنامه های بلندمدتی است که قادر به انجام آن هستیم، اما با ادامه این روند کاهش بودجه دیگر شاهد حضور هیچ فضانورد آمریکایی بر سطح ماه، مریخ، سیارک یا هیچ مقصدی در فضا نخواهیم بود.





بازدید امروز: 23 ، بازدید دیروز: 64 ، کل بازدیدها: 330518
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ