سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جستجوی جدید ناسا ؛ کشف حیات بر روی مریخ

ارسال شده توسط رضا در 89/11/26:: 4:0 عصر

بزرگترین پروژه بعدی ناسا در رابطه با مریخ نوردان خود ، کشف حیات بروی این سیاره می باشد که با استفاده از دستگاه آنلایزگر (تجزیه و تحلیل گر) محیطی بنام "سام" که در مرکز پروازهای فضایی گودراد تعیبه شده است ، صورت خواهد گرفت.

محل فرود کاوشکر بعدی ناسا "کنجکاو" از همکنون بروی مریخ بصورت دقیقی علامت گذاری شده است و در تصویر آن محل را خواهید دید ، یکی از مشاغل کلیدی این کاوشکر استفاده از "سام" خواهد بود ، که از آن برای کشف عنصر کربن بر روی این سیاره استفاده خواهد شد. کربن حاوی ترکیباتی بنام ملوکولهای آلی است که در میان عناصر سازنده حیات در زمین نقش کلیدی دارد.

اتاقک های تمیزی که دستگاه آنالیزگر ناسا "سام" در آن محل توسط سازندگان استریل می شود آزمایشگاه سرپوشیده پیشرانش جت، پاسادنا و کالیفرنیا می باشد ، در این اماکن به طور کامل این دستگاه از هر گونه مواد بیولوژیکی در امان خواهد ماند و با توجه به این موضوع که برای بهره گیری بهتر از این دستگاه و انجام نتیجه های بهتر تا زمان پرتاب به مریخ نیز در آن امکان مورد نگهداری قرار خواهد گرفت.

مواد شیمیایی آلی از عناصری چون کربن و هیدروژن، و در بسیاری از موارد ، از عناصر اضافی نیز تشکیل شده است. این عناصر می توانند بدون وجود حیات نیز وجود داشته باشند ، اما همه ما می دانیم زندگی و حیات بدون این عناصر امکان پذیر نخواهد بود.

"سام "می تواند به تشخیص مواد آلی ضعیفی پرداخته و حتی آنها را در محدوده گسترده تری ردیابی کند ، این وسیله ، کمکی شایانی به ناسا در تحقق بخشیدن کشف حیات بر این سیاره خواهد کرد. این وسیله همچنین می تواند اطلاعات مربوط به دیگر عناصر شکل گیری حیات را بر این سیاره چه در گذشته و حال را برای ناسا ارائه دهد.

منبع خبری: The Daily Galaxy

 





بازدید امروز: 31 ، بازدید دیروز: 47 ، کل بازدیدها: 330462
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ