سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا آپوفیس در سال 2036 به زمین برخورد خواهد کرد؟

ارسال شده توسط رضا در 89/11/26:: 3:57 عصر

برخی از این سیارک به عنوان یک پایان تلخ برای زمین و یا قاتل سیاره ما نام می برند و با برخورد احتمالی آن با زمین ؛ سیاره ما نابود خواهد شد ، شاید بسیاری (ویدیو ها و مقالات اکران شده) سال 2012 را برای این حادثه مشخص نموده اند و دلیل آن ، اینست که بسیاری از اتفاقات در این سال روی خواهد داد. جواب این سوال (برخورد اپوفیس) به احتمال زیاد "نه" می باشد ، با این حال تاریخ دقیق آن ممکن است پیچیده تر از آنچه که قبلاً در مورد آن گفته شده باشد.


ناسا قبلاً این واقعه را مورد بررسی قرار داده بود ، بر این اساس احتمال می رفت سیارک آپوفیس در سال 2029 با زمین برخورد خواهد کرد و اخیراً به این نتیجه می رسند که احتمال این واقعه در سال 2029 تقریباً صفر است. همکنون و بر این اساس دانشمندان روسی بر این باور هستند که سیارک آپوفیس بر اثر "گرانش سوراخ های کلیدی" دچار نوساناتی در سرعت و شیوه حرکت آن باعث گردیده تا سال 2036 به زمین برخورد نخواهد کرد. سران ناسا می گویند این امکان وجود خواهد داشت اما این تایید در حالی است که احتمال قطی آن هنوز بسیار کم بوده و در حدود 1 در 250.000 است.

در سال 2004 ، دانشمندان ناسا اعلام کردند ، که شانس برخورد آپوفیس به زمین بسیار خواهد بود و پهنای این سیارک بزرگتر از 2 زمین فوتبال می باشد و می تواند در سال 2029 به زمین تصادف کرده و قسمتی یا حتی نزدیک به چندین شهرستان را تخریب کند و بر جو زمین تاثیرات مخربی بگذارد. در مشاهدات متعدد دانشمندان علم نجوم و نیز می توان به برخی از اشارات اختر شناسان در این امر اشاره کرد که احتمال هدف قرار دادن سیاره زمین توسط سیارک قاتل (آپوفیس) عددی نزدیک به zilch می باشد.

منبع خبری: MSNBC





بازدید امروز: 25 ، بازدید دیروز: 47 ، کل بازدیدها: 330456
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ